Aktualnie jedną z tych najskuteczniejszych form reklamy internetowej są bez wątpienia social media. Z ich pomocą można trafić do różnych grup potencjalnych klientów, przede wszystkim jednak tych tworzonych przez ludzi młodych. Nastolatkowie aktywnie korzystają teraz z platform takich jak Facebook, Instagram czy Twitter. Reklama internetowa wykorzystująca moc social media zdecydowanie ma sens i to praktycznie niezależnie od polityki czy rodzaju firmy.
Jak się jednak okazuje, samo posiadanie konta na portalach społecznościowych nie jest jeszcze gwarancją sukcesu. Należy to konto odpowiednio prowadzić i przede wszystkim robić to regularnie. Działania muszą być podejmowane systematycznie. Niekoniecznie codziennie, ale przynajmniej kilka razy w tygodniu. Użytkownicy muszą widzieć, że firmie zależy na bezpośrednim kontakcie z klientami. Wymaga to oczywiście poświęcenia pewnej ilości czasu, ale jest to bardzo opłacalne rozwiązanie, które pozwala zbliżyć się do konsumentów, a nawet zyskać ich pełną lojalność.
Załóżmy, że reklama w Internecie ma zostać stworzona przy użyciu Instagrama. Na ten moment jest to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych. Aby wykorzystać ją w celach marketingowych, należy przede wszystkim regularnie publikować na niej posty. Niekoniecznie muszą to być jednak same zdjęcia. Klasyczne fotografie powinny przeplatać się z infografikami bądź postami typowo informacyjnymi, by profil był atrakcyjny i ciekawy dla odbiorcy. Warto też przekonać się do dodawania relacji, które znikają po dwudziestu czterech godzinach. To dzięki nim firma może stać się bardziej wiarygodna w oczach potencjalnego klienta.
W przypadku działań marketingowych ogólna zasada jest taka, by publikować na różnych kontach przynajmniej jeden post tygodniowo. Reklama w Internecie nie powinna być przy tym zbyt nachalna. Warto na pewno opowiadać o swoich produktach bądź usługach, ale nie należy do nich nikogo na siłę przekonywać.
----
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.